اجتهادی، مصطفی، نادرقلی قورچیان، پریوش جعفری و حمید شفیعزاده (1390)، شناسایی ابعاد و مولفههای بهسازی اعضای هیات علمی به منظور ارایه یک مدل مفهومی، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 62.
احمدی، هانیه. (1390). فهم دلایل عدم انسجام (ناهمسویی) خطمشیهای عمومی در ایران: روش دلفی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مدیریت و اقتصاد.
اکبری، مرتضی، سیدمحمود حسینی، سیدیوسف حجازی، احمد رضوانفر (1392)، اعتبارسنجی مؤلفه های توسعة منابع انسانی: مطالعة اعضای هیات علمی دانشکده های کشاورزی، فصلنامه تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره 44 ، شماره 4.
باستانی، پیوند، میترا امینی، علی طاهرنژاد، نیرهالسادات روحاللهی (1393)، دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درمورد نظام ارزشیابی استاد: مطالعه کیفی، فصلنامه علمی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، دوره ی دوم، شماره 1.
پورعزت، علیاصغر و بهنام عبدی (1397)، سیستم پشتیبان ارزشیابی عملکرد. تهران: انتشارات مهربان.
خطیبان، مهناز، مهرنوش پازارگادی، طاهره اشک تراب (1393)، مطالعه تطبیقی نظامهای ارزشیابی عملکرد اعضای هیئت علمی دانشگاههای مختلف جهان براساس الگوی تشخیصی: تحلیل کیفی محتوا، مجله گام های توسعه در آموزش پزشکی، دوره یازدهم، شماره اول.
رضاییان، علی (1376). تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم. سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
سعادت طلب، آیت، کورش فتحی واجارگاه ، مقصود فراستخواه، اباصلت خراسانی (1393)، بررسی موانع آموزش و بهسازی اعضای هیأت علمی در دانشگاه های دولتی شهر تهران )مطالعه کیفی(، فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، سال چهارم، شمارة 6.
سلیمی، قاسم، مهدی محمدی، زینب نثار (1396)، واکاوی تجارب اعضای هیات علمی در ارتباط با شایستگیها و پویاییهای تدریس و پژوهش در فرآیند بینالمللی شدن آموزش عالی: پژوهشی کیفی، فصلنامه تدریس پژوهی، سال پنجم، شماره دوم.
صالحی، منیره، محمدیمنی دوزی سرخابی، جعفر توفیقی داریان، ابراهیم صالحی عمران (1396)، ارزیابی مدیریت دانشگاههای دولتی تهران مبتنی بر رویکرد سیستمهای سازگارشونده پیچیده، فصلنامه آموزش عالی ایران، سال نهم، شماره دوم.
صفری، ثنا (1389)، نقش منابع اطلاعاتی گوناگون در ارزیابی آموزشی اعضای هیات علمی، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 55.
صفری، ثنا (1391)، نقش توسعه اعضای هیات علمی در ارتقاء مطالعات میانرشتهای، فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، دوره چهارم، شماره 4.
صفری، سعید، مصطفی قاضیزاده، رضا طاهری (1392)، بررسی موانع ارتباط اعضای هیأت علمی با بخش صنعت در راستای تحقق دانشگاه کارآفرین، پژوهشنامه مدیریت اجرایی، سال پنجم، شماره دهم.
عبداللهی، حسین (1391)، تحلیل سازوکار ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی: مطالعه موردی دانشگاه علامه طباطبائی، فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، سال سوم، شمارة 3.
عزیزی، نعمتالله (1392)، بررسی راههای بهبود عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی درعلوم انسانی، فصلنامه راهبرد فرهنگ، شماره 21.
علوی، سید بابک و آرین قلیپور (1388)، شناسایی عوامل مؤثر بر رفتارهای فراتر از نقش اعضای هیئت علمی دانشگاه ها: مطالعه ای در دانشگاه صنعتی شریف، فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال چهارم، شماره 14.
غنجی، مستانه، زهرا خوشنودی فر، سید محمود حسینی (1392)، تبیین مؤلفههای مدیریتی مؤثر بر کیفیت تدریس اعضای هیات علمی کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران،فصلنامه تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره 44 ، شماره 2، صص 315-309.
کریمی مونقی، حسین، اکرم ژیانیفرد، ، حمید جعفرزاده، حمیدرضا بهنام، جلیل توکل افشاری (1393)، تجربیات اعضای هیأت علمی از روند ارتقای مرتبه علمی، مجله گام های توسعه در آموزش پزشکی، دوره یازدهم، شماره چهارم.
محبزادگان، یوسف، محمدحسن پرداختچی، محمد قهرمانی، مقصود فراستخواه (1392)، تدوین الگویی برای بالندگی اعضای هیئت علمی با رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 70.
محجوب عشرتآبادی، حسن، عماد ملکی نیا، داود قرونه (1391)، اعضای هیات علمی و ساختار سازمانی: تعارضات میانرشتهای، فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، دوره چهارم، شماره 4.
محمدی دوستدار، حسین و سید عبدالحمید میرحسینی (1387)، بررسی تطبیقی معیارهای ارتقای اعضای هیات علمی در آموزش عالی، فصلنامه سیاست علم و فناوری، سال اول، شماره 3.
محمدی، تیمور، محمدنقی ایمانی، بهارک شیرزاد کبریا، سید رسول حسینی (1396)، مقایسه فعالیتهای پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی در شهر تهران به منظور ارائه راههای افزایش توانمندی اعضای هیات علمی، فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، سال هفتم، شمارة 18.
محمدی، فاطمه (1389)، تأثیر ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی با کارنامه هوشمند بر بهبود عملکرد آنان، فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، سال اول، شماره اول.
محمدی، نبی اله، رضا نجف بیگی، مرتضی موسی خانی، اکبر عالم تبریز (1395)، ارائه الگوی مطلوب برای انتخاب اعضای هیأت علمی در دانشگاههای ایران (در راستای بهره وری منابع انسانی)، فصلنامه مدیریت بهره وری، سال دهم، شماره 37، صص 180-157.
میرحسینی، عصمتالسادات. (1393). بررسی عوامل موفقیت و شکست مدیریت دانش در شعبات بانک تجارت استان سمنان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، دانشکده علوم انسانی گروه مدیریت دولتی.
نظرزاده زارع، محسن، جواد پورکریمی، خدایار ابیلی، غلامرضا ذاکر صالحی (1395)، ارایه الگوی شایستگی اعضای هیات علمی در تعاملات بینالمللی: یک مطالعه پدیدارشناسانه، فصلنامه سیاست علم و فناوری، سال هشتم، شماره 3.
نوروزی، عباسعلی، محمود ابوالقاسمی، محمد قهرمانی (1394)، بررسی موانع تولید علم از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال ششم، شماره 2.
هولاگوتی، علیرضا. (1396). بررسی عوامل کلیدی موثر بر کاربرد فناوری اطلاعات در شرکت نفت و گاز گچساران با روش دلفی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران ، دانشکده علوم انسانی گروه مدیریت.
Aleixo,
Ana Marta,
Susana Leal, Ulisses Miranda Azeiteiro (2018), Conceptualization of sustainable higher education institutions, roles, barriers, and challenges for sustainability: An exploratory study in Portugal,
Journal of Cleaner Production,
Volume 172, Pages 1664-1673.
Byars, L.I & Rue, L.W. (2008). “Human Resource Management”. 9th Edition. New York: Mc GrawHill.
Carell Micheal (1992). “Personnel/ Human Resource Management”. Mac Millan Publishing.
Friman,
Mervi ,
Dusan Schreiberb,
Rilla Syrjänena,
Emma Kokkonena,
Arto Mutanenc,
Janne Salminen (2018), Steering sustainable development in higher education – Outcomes from Brazil and Finland,
Journal of Cleaner Production,
Volume 186, Pages 364-372.
Lin, C. H & Tseng, S. M (2005). The Implementation the knowledge management system. Journal of Industrial Management and Data System, Vol. 105, No. 2, 208- 222.
Lin, C. H & Tseng, S. M (2005).“The Implementation the knowledge management system”. Journal of Industrial Management and Data System, Vol. 105, No. 2, 208- 222.
Noe, R.A, Hollenbeck, J. R, Gerhurt, B & Wright, P.M. (2008). “Human Resource Management: gaining Competitive advantage”. New York: Mc GrawHill.
Nonaka, I., Takeuchi, H. And Umemoto, K. (1996). A Theory Of Organizational Knowledge powell C. The Delphi Technique: Myths And Realities. J Adv Nurs 2003 Feb; 41(4): 376-82.
Reyes,
Alfonso (2018), Connecting higher education and innovation to local development,
Futures, In Press.
Sumande, Dario V. and Ruiz,
Fred B. (2020), Evaluation of staff nurses performance in Level III private hospitals in Region IV-A basis for continuing professional development program.
Enfermería Clínica,
Volume 30, Supplement 1, February 2020, Pages 42-47.
Snell, S. A & Bohlander, G. W. (2007). “Managing Human Resources”. Thomson Publishing Company.
Uhl-Bien, Mary, Russ Marion and Bill McKelvey (2007). "Complexity leadership theory: Shifting leadership from the individual age to the knowledge area". The Leadrship Quarterly. 18(2007), 298-318.
Zhao, Z., V. Klemas, Q. Zheng, And X.-H. Yan (2003), Satellite Observation Of Internal Solitary Waves Converting Polarity, Geophys. Res. Lett., 30(19), 198 Doi:10.1029/2003gl018286.